Agressietraining

Mondige ouders die een leerkracht bedreigen, jongeren die overlast verzorgen in een sporthal of bibliotheek, ontevreden klanten die intimideren aan de balie of telefoon en overvallers die het op de kas hebben gemunt, dagelijks hebben vele medewerkers te maken met agressie op de werkvloer. Meestal verbaal, soms ook fysiek! KEIKO Health & Performance Center biedt ruim 10 jaar ‘agressietrainingen’ aan. Van slecht-nieuws gesprek tot en met overvaltraining en van telefoontraining tot fysieke interventietraining.

“Klanten mogen emoties tonen, agressie is echter altijd onacceptabel” – Drs. Jan Sleijver


Doel training

Het doel van ‘agressietraining: omgaan met lastige klanten’ is kennis en vaardigheden aan te reiken waarmee men met voldoende zelfvertrouwen de regie houdt tijdens een spanningsvol moment en daarbij escalatie zoveel mogelijk weet te voorkomen.

Regionale aanbieder bedrijfsgezondheid

Programma Agressietraining

Een agressietraining bij KEIKO Health & Performance Center is altijd maatwerk. Van slecht-nieuwsgesprek tot en met overvaltraining en van telefoontraining tot fysieke interventietraining, het programma wordt afgestemd op de doelgroep en bedrijfscultuur.

Een basistraining duurt een dag en wordt gegeven in groepen van minimaal 6 en maximaal 12 deelnemers. Na afloop van de training heeft de deelnemer:

  • kennis opgedaan van de kernbegrippen uit de communicatie- en agressietheorie;
  • geoefend met (selectieve) luistervaardigheden en gesprekstechnieken;
  • ervaren hoe hij/zij tijdens spanningsvolle situaties zelfcontrole kan behouden;
  • vaardigheden en inzicht verworven om agressieverhogend en -verlagend gedrag, dat zich voordoet tijdens het contact met klanten, te herkennen en te benoemen;
  • geleerd om effectief te reageren op uitdagend gedrag van klanten door middel van confronteren c.q. grenzen stellen;
  • geleerd om effectief te reageren op explosief gedrag van klanten door middel van kalmeren;
  • geleerd om zijn/haar eigen gedrag kritisch te bekijken en bespreekbaar maken.

Neem vrijblijvend contact op voor een kennismakingsafspraak of vraag hier meer informatie aan over ‘Agressietraining

Gebruik dit formulier om contact op te nemen.

Goed werkgeverschap

Hoe bied je als werkgever je personeel veilige en gezonde arbeidsomstandigheden aan? Dit kan op vele manieren. In geval van agressie en geweld op de werkvloer, kun je gebouw-technische, organisatorische en gedragsmatige maatregelen nemen.

Je kunt bijvoorbeeld preventief camera’s ophangen en veiligheidsprocedures opstellen, maar uiteindelijk is het de persoon zelf die handelend moet optreden.

Is ‘Agressietraining’ niet helemaal wat je zoekt?
Kies de mentale training die bij je past!

In de media