Individuele Training

Keiko-kidz® biedt leerlingen een antwoord op toenemende prestatiedruk. Bedoeld of onbedoeld wordt presteren op school en in de sport elk jaar belangrijker. Niet zelden constateren ouders en leerkrachten dat een kind ‘iets’ wel kan, maar dat het er niet helemaal uitkomt. Assertiviteitstraining voor kinderen kan hier een uitkomst voor bieden. Het talentontwikkelingsprogramma leert kinderen hun fysieke, sociaal emotionele en mentale talenten ontdekken en te ontwikkelen. In groepsverband of individueel.

Sport op school opladen van je drie batterijen

Opladen van je drie batterijen staat centraal

1. Cognitief: meer vertrouwen een leertaak aan te kunnen. Bijvoorbeeld geloof in eigen kunnen tijdens een toets of spreekbeurt op school.
2. Sociaal-emotioneel: Minder angst om negatief beoordeeld te worden door de groep en/of vrienden. Bijvoorbeeld grenzen stellen en omgaan met pestgedrag.
3. Motorisch: lekker in je vel zitten, bewegen, zonder al te veel lichamelijke spanning. Bijvoorbeeld geen last van overgewicht en plezier in sporten.

Assertiviteitstraining voor kinderen

Omvang: 6 lessen van 60 minuten
Groepsgrootte: individueel
Doelgroep: schoolkinderen vanaf 8 jaar
Locatie: Sportcomplex Koning Willem Alexander te Hoofddorp
Voorinformatie: persoonlijk intakegesprek met kind & ouder(s)

De laatste bijeenkomst participeren de ouder(s) actief mee en wordt afgesloten met een diploma-uitreiking. N.B. Het succes van Keiko-kidz® is onder meer gelegen in de deelname van ouder(s).

Waarom individueel?

Enkele redenen om voor assertiviteitstraining voor kinderen te kiezen:

Maatwerk: nauwere afstemming op de individuele hulpvraag
Planning: flexibel en het hele jaar door
Contact: 100% contact met uw kind

Is individuele training niet helemaal wat je zoekt?

 

Gebruik dit formulier om contact op te nemen.

Wat de kinderen, ouders en leraren zeggen

Kind
Ik kreeg huiswerk van de meester voor spellingsdictee
Ik dacht dat ik een lage score kreeg met spelling omdat ik dyslexie heb. Ik zag het niet zitten en was zenuwachtig.
 
Ik heb de batterijen gebruikt:
-batterij denkkracht:
Ik zei tegen mezelf het maakt niet uit als ik het slecht doe want ik heb mijn best gedaan.
-batterij lichaamskracht:
Ik was gestrest en moe daarom heb ik geprobeerd om rustig te ademen tot ik bij groen kwam en oefenen.
 
Ik heb met mama in het weekend geoefend, heel veel.
Op zondagmiddag had ik nul fout.
 
-Batterij gevoelskracht:
De volgende dag was ik weer gespannen op school maar was niet bang omdat ik goed had geoefend (positief denken)
Voor het dictee heb ik weer adem-oefening gedaan en kwam ik weer bij groen (mediteren).
 
Ik heb een ? 10 ? gehaald en daarom mocht ik op de tafel in de klas dansen, alle kinderen gaven mij een applaus.
Ik heb nog nooit fout gehaald en ben trots op mezelf.
 

Ouder
‘Ik merk wel het eea: als hij weer boos/verdrietig is hij dit nu doorheeft en snel lacht. Positief dus. Verder zit hij wel goed in zijn vel. Hij had vandaag een ruim voldoende / goed voor zijn boekbespreking, dit heeft hij nog nooit gehaald’.

Ouder
‘Compliment voor wat je bereikt met de mannen! X zit echt beter in z’n vel. Heel mooi om te zien. Dank daarvoor!’.

Onderwijzer (op schoolrapport!)
‘Je bent deze periode enorm gegroeid, niet in de lengte, maar als persoon. Ik zie een “puber”, die zijn mening in de groep durft te geven, die met iedereen een praatje maakt, en spontaan iets wil vertellen. Zelfverzekerd stond je voor de klas je spreekbeurt te houden. Ook bij het samenwerken aan de verschillende projecten had je een duidelijke inbreng. Je kunt je tijdens het werken ook beter concentreren’.

Ouder
‘Wij hebben bewust een individueel traject met een sportpsycholoog gekozen voor onze jonge zoon. We hebben zelf ervaren als je de mentale knop kan omzetten, je zoveel resultaat boekt. Zowel tijdens de sport als privé. We zijn erg te spreken over Keiko en zullen het zeker aanbevelen. Bedankt!’