WERK: Agressietraining

Mondige ouders die een leerkracht bedreigen, jongeren die overlast verzorgen in een sporthal of bibliotheek, ontevreden klanten die intimideren aan de balie of telefoon en overvallers die het op de kas hebben gemunt, dagelijks hebben vele medewerkers te maken met agressie op de werkvloer. Meestal verbaal, soms ook fysiek!

Drs. Jan Sleijfer: “Klanten mogen emoties tonen, agressie is echter altijd onacceptabel”.

Programma Agressietraining

Een agressietraining bij KEIKO Health & Performance Center is altijd maatwerk. Van slecht-nieuwsgesprek tot en met overvaltraining en van telefoontraining tot fysieke interventietraining, het programma wordt afgestemd op de doelgroep en bedrijfscultuur.

Een basistraining duurt een dag en wordt gegeven in groepen van minimaal 6 en maximaal 12 deelnemers. Na afloop van de training heeft de deelnemer:

  • kennis opgedaan van de kernbegrippen uit de communicatie- en agressietheorie;
  • geoefend met (selectieve) luistervaardigheden en gesprekstechnieken;
  • ervaren hoe hij/zij tijdens spanningsvolle situaties zelfcontrole kan behouden;
  • vaardigheden en inzicht verworven om agressieverhogend en -verlagend gedrag, dat zich voordoet tijdens het contact met klanten, te herkennen en te benoemen;
  • geleerd om effectief te reageren op uitdagend gedrag van klanten door middel van confronteren c.q. grenzen stellen;
  • geleerd om effectief te reageren op explosief gedrag van klanten door middel van kalmeren;
  • geleerd om zijn/haar eigen gedrag kritisch te bekijken en bespreekbaar maken.

Contact

Informeer naar onze agressie trainingen gericht op gezond en veilig werken. Op verzoek verzorgen wij vrijblijvend een managementpresentatie.

Ga naar de contactpagina en ontvang binnen 24 uur een passend antwoord: KLIK HIER